.
جمعه 30 شهريور 1397.
امروز:
الجمعة 11 محرم 1440.
-
Sep 21 2018.
-

وَلِلّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَفَى بِاللّهِ وَكِيلاً

ورود کاربران

آخرین اخبار

آمار بازدیدکنندگان

135059
امروزامروز53
دیروزدیروز87
این هفتهاین هفته599
این ماهاین ماه2723
کلکل135059

فیلم

نظر سنجی

نظر شما درباره سایت چیست؟

عالی - 33.3%
خوب - 8.3%
متوسط - 25%
ضعیف - 33.3%

مجموع آرا: 12
امکان ارسال نظر براي اين نظر سنجي غير فعال شده است در: نوامبر 19, 2014

برگزاری دوره آموزش کلاس های تئوری و عملی ذبح شرعی (اضطراری) مخصوص کارکنان دامداری ها و گاوداری های شهرستان شاهین شهر و میمه

باسمه تعالی

با توجه به اینکه در مواقعی در دامداری ها و گاوداری ها ذبح اضطراری دام اجتناب ناپذیر است و از طرفی قابل مصرف بودن این گوشت ها منوط به اطمینان از رعایت احکام ذبح شرعی می باشد دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در تاریخ 96/5/25 اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی تئوری و عملی ذبح شرعی و حلال به کارکنان واحدهای دامداری و گاوداری شهرستان شاهین شهر نمود.

آموزش ذبح دام سنگین

آموزش ذبح دام سبک

 

 

همایش ناظرین ذبح شرعی استان اصفهان سال 1396

باسمه تعالی

همایش ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه های استان اصفهان  با حضور حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی  کشور و حجت الاسلام والمسلمین کوچک زاده مسئول محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه حضرت حجت الاسلام و المسلمین کیانی نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از افراد ذیل تشکر نمود.

ابتدا ایشان از حجت الاسلام کوچک زاده به خاطر حمایت های ایشان از دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تشکر نمودند.

سپس از حجت الاسلام کلانتری بابت توجهات ایشان به این دفتر تشکر نمودند.

در آخر حجت الاسلام کیانی بابت کمک های دکتر موحدی مدیر کل اداره دامپزشکی استان اصفهان از ایشان قدر دانی نمودند.

در پایان هم حجت الاسلام کیانی به نکات ذیل اشاره نمودند:

1-      همه ی ناظرین باید از ابتدا و شروع کار کشتار در محل کشتارگاه حضور داشته باشند.

2-      همه ناظرین باید توجه داشته باشند که حضورشان فرمایشی نباشد بلکه فعالیت نظارتشان محسوس باشد.

3-      کارهای اداری ناظرین باید توسط خود ناظرین و به موقع انجام شود مثل ورود اطلاعات هر روز در سایت یا ثبت نام در سامانه دامپزشکی کشور

رفتار حضرت زهرا(س)



 
 -1ارتباط با پدر و مادر
قرآن بیش از هر امر دیگری به رعایت حقوق پدر و مادر و احترام به آنان تأکید می‌کند و انفاق به ایشان را شایسته‌ترین شکل انفاق می‌داند:
«یَسْأَلُونَکَ مَا ذَا یُنْفِقُونَ قُلْ مَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَیْرٍ فَلِلْوَالِدَیْنِ وَ الْأَقْرَبِینَ وَ الْیَتَامَى وَ الْمَسَاکِینِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ وَ مَا تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ‌».
از تو مى‏پرسند: «چه چیزى انفاق کنند [و به چه کسى بدهند]؟» بگو: «هر مالى انفاق کنید، به پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و مسکینان و به در راه‏مانده تعلّق دارد، و هرگونه نیکى کنید البتّه خدا به آن داناست.»
کمیّت در انفاق چندان اهمیت ندارد، آنچه در پیشگاه خداوند باری‌تعالی پذیرفته است، انفاقِ بجاست و اولین مصداق این انفاق، انفاق به پدر و مادر است. چنانچه انسان در برقراری ارتباط صحیح با والدین موفق باشد، می‌تواند با دیگران نیز ارتباط نیکویی برقرار نماید لیکن اگر در همین گام اول بلغزد، در برقراری ارتباط نیکو با دیگران نیز ناتوان خواهد بود. خداوند متعال در قرآن کریم بارها بر حُسن ارتباط با پدر و مادر تأکید کرده است:
«وَ قَضَى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَاناً إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ کِلاَهُمَا فَلاَ تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَ لاَ تَنْهَرْهُمَا وَ قُلْ لَهُمَا قَوْلاً کَرِیماً».
و پروردگار تو مقرر کرد که جز او را مپرستید و به پدر و مادر [خود] احسان کنید. اگر یکى از آن دو یا هر دو، در کنار تو به سالخوردگى رسیدند به آن‌ها [حتى] «اوف» مگو و به آنان پرخاش مکن و با آن‌ها سخنى شایسته بگوى.
فاطمه (س) هماره این مهم را به‌نیکویی می‌دانست و یکی از مصادیق آن، همان جریان نگاه پیامبر به گردنبند آن حضرت و سپس درک منظور و مقصود نبی رحمت و نحوۀ عملکرد حضرت فاطمه(س) می‌باشد که شرح آن بیشتر عنوان شد.

رفتار پيامبر صلي الله عليه و آله با دخترشان فاطمه عليها السلام

مقدمه
 

حضرت زهرا عليها السلام در نظر پيامبر اسلام جايگاه بلندي داشت و نمي توان براي چنين منزلتي حدي تعيين كرد. اولياي خدا، داراي پاكيزه ترين صفات انساني بوده اند و يكي از آن صفات، عاطفه و مهرورزي است و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نيز اي ويژگي را داشت و عاطفه و مهرورزي را در تمام دوران حيات خود بروز مي داد و عميق ترين احساسات پدرانه خويش را نثار فاطمه عليها السلام مي كرد. البته اين برخوردها صرف احساسات و عاطفه نبود، بلكه علاقه او ناشي از وسعت روح و شخصيت برجسته و محبوبيت والاي حضرت فاطمه عليها السلام نزد خدا بود. درحقيقت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله در اين همه اظهار علاقه از خداوند متعال متابعت مي كرد. گويي وظيفه داشت موضع قرآن را بيان كند و مردم را با اين موضع گيري آشنا سازد. وقتي آيات تطهير، مباهله، هل اتي و... در شأن صديقه طاهره نازل مي شد، رسول خدا، خود را موظف مي دانست كه اين آيات و دستورهاي الهي را عملي سازد و آن آيات را با اين شيوه براي مردم تفسير كند.
در اين مقاله ما به نحوه برخورد پيامبر با دخترشان زهرا عليها السلام در سه دوران (قبل از تولد، قبل از ازدواج، پس از ازدواج آن حضرت) اشاره مي كنيم.

بررسی دو خطبه ی حضرت زینب (س)

 

بررسی دو خطبه ی حضرت زینب (س)

            سخنی کلی درباره زینب (س) و طرز تفکراتش :

          حضرت زینب دو خطبه ی اصلی ایراد فرموده اند یکی در کوفه و دیگری در شام و در مجلس یزید .

هردوی آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند ، هم از جهت مضمون و شیوایی سخن و هم از جهت رسوایی بنی امیه . ایشان نوه ی پیامبر اسلام (ص) با آن شیوه ی سهل و ممتنع در گفتار بودند و نیز دختر صاحب نهج البلاغه با آن همه فصاحت ، سخن آوری ، بلاغت و قدرت بیان و نیز خواهر دو امام معصوم یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) باز هم با آن علم لدنی ، سخنوری و تاثیر گذاری بر مخاطبان. پس نباید زیاد هم دور از ذهن و عجیب باشد که این چنین شگفتی آفرین باشد و همگان را به حیرت فرو ببرد .

او با آیات قرآن عجین است با آنها بزرگ شده و همراه شیر مادر به ذره ذره ی وجودش رسوخ کرده است ، لذا ما ، در هر دو خطبه ی ایشان می بینیم که اکثر سخنانشان مستند به آیات قرآن می باشد به شیوه ای که کسی یارای مخالفت با آنان را نیست ، چرا که نص صریح قرآن را می فرمایند .

امام حسین (علیه السلام)

حسین بن علی بن ابی طالب (ع) (۴-۶۱ق)، مشهور به اباعبدالله و سیدالشهداء، امام سوم شیعیان، فرزند دوم امام علی (ع) و نوه پیامبر(ص)، که در واقعه عاشورا به شهادت رسید.

حسین بن علی در دوره کودکی از محبت و علاقه فراوان پیامبر برخوردار بود. در دوره خلافت امام علی در کنار ایشان بود و در جنگ‌های آن دوره شرکت داشت. در زمان امامت امام حسن (ع) پیرو او بود و پس از شهادت وی نیز، تا زمانی که معاویه در قید حیات بود، به پیمان ایشان با معاویه وفادار ماند؛ اما پس از مرگ معاویه بیعت با یزید را مشروع ندانست.

فشار یزید بر حاکم مدینه که یا از حسین بیعت بگیرد یا او را به قتل برساند، باعث شد حسین (ع) در ۲۷ رجب سال ۶۰ق رهسپار مکه شود. با توجه به دعوت کوفیان برای پذیرش زمامداری، او از مکه به سوی کوفه رهسپار شد. ورود عبیدالله بن زیاد از طرف یزید به کوفه باعث شد امام نتواند به کوفه وارد شود. امام حسین در کربلا با سپاهیان عبیدالله بن زیاد مواجه شد و در جنگی که در دهم محرم سال ۶۱ ق میان دو لشکر درگرفت، به همراه یاران اندکش (حدود ۷۲ نفر) به شهادت رسید. پس از جنگ، یاران باقی‌مانده و اهل بیت وی به اسارت درآمدند و به کوفه و شام فرستاده شدند.

شهادت امام حسین(ع) آثار قابل‌توجهی بر رفتار مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ داشته و الهام‌بخش مبارزات، انقلاب‌ها و قیام‌های متعددی بوده است. شیعیان بر گریه و سوگواری بر شهادت امام حسین(ع)، به ویژه در ماه محرم، تأکید دارند.

زندگینامه کریم اهل بیت علیه السلام



امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .

 

امام حسن (ع)

ولادت

 

امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود كه خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت كرد. رسول اكرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى كرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - كه یك درم و چیزى افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطرآگین كنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موى سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را حسن نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت . كنیه او را ابومحمّد نهاد و این تنها كنیه اوست .

 

القاب امام

لقب هاى او: سبط، سید، زكى ، مجتبى است كه از همه معروفتر (مجتبى ) مى باشد.

 

لینک قرارداد دائمی دام و طیور

با عرض سلام و احترام و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای تمامی ناظرین  شرعی.

لینک قرارداد دائمی دام و طیور را به شرح ذیل اعلام می داریم.

۱۰ راهکار برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی»

 مشروح بیانات امام خامنه‌ای در حرم مطهر رضوی:
۱۰ راهکار برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی»


سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع زائران‌حرم مطهر‌رضوی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع) به تبیین شعار سال ۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداختند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم حضرت ثامن الحجج(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند که گزیده‌ای از بیانات ایشان به این شرح است:

* سال جدید را مجدداً به همه برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم. امسال تنها کمبودی که در این سفر و در این جلسه احساس می‌کنیم، فقدان برادر عزیزمان جناب آقای طبسی است. عالم مجاهد و مبارز و خدمتگزار بااخلاص این بارگاه مقدس؛ وجود ایشان وجود مغتنمی بود، جزو سابقین انقلاب محسوب می‌شدند و فقدان ایشان برای همه کسانی که ایشان را می‌شناختند به‌معنای حقیقی کلمه یک ضایعه بزرگ است. از خداوند می‌خواهیم که روح مطهر ایشان را در سایه الطاف حضرت رضا(ع) قرار دهد و از رحمت و مغفرت خود بهره‌دار کند.

* بحث امروز را از شعار امسال آغاز می‌کنم. در ادامه توضیحاتی که برای شما عزیزان و برای کسانی که این صحبت‌ها را بعداً خواهند شنید، عرض خواهم کرد. مایلم بحثی که انجام می‌گیرد یک بحث منطقی باشد. بحث‌های شعاری امروز جایگاه زیادی در ذهن مردم ما ندارد.  مردم ما، جوانان ما، آحاد جامعه ما فقیه‌اند، به مسائل با چشم منطق و استدلال نگاه می‌کنند. آنچه که عرض می‌کنیم مایلیم که برای اقشار مردم عزیزمان، به‌صورت یک بحث متقن و منطقی عرضه شود.

چهل حدیث گهربار از حضرت فاطمه زهرا(س)

 


چهل حدیث گهربار از حضرت فاطمه زهرا(س)


در این نوشتار چهل حدیث منتخب از سخنان گهربار حضرت زهرا(س) انتخاب شده است.

1 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام اللّه علیها: نَحْنُ وَسیلَتُهُ فى خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَیْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَةُ اءنْبیائِهِ.(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 16، ص 211.)

ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم ، ما برگزیدگان پاك و مقدّس پروردگار مى باشیم ، ما حجّت و راهنما خواهیم بود؛ و ما وارثان پیامبران الهى هستیم .